چطور از راننده اسنپ شکایت کنیم؟

افکار نیوز دوشنبه 20 اسفند 1403 - 06:42
اولین راه شکایت و اعتراض نسبت به راننده اسنپ طرح شکایت شما از طریق پشتیبانی تلفنی می‌باشد.

مراحل شکایت مسافر از راننده اسنپ

در مواقع خاص و حاد مسافر می تواند اعتراض خود را نسبت به عملکرد و نحوه رفتار راننده اعلام کند. برای پشتیبانی و رسیدگی به مشکلات کاربران این شرکت شماره تماس های 02191079550 و 02191039000 را در نظر گرفته است. برای طرح این شکایت می توان با پشتیبانی اسنپ تماس گرفت. پس از برقراری تماس با پشتیبانی امکان طرح شکایت از راننده اسنپ برای کاربر وجود دارد.

از آنجا که هر سفر یک کد دارد و تاریخچه سفر و جزئیات آن در سرورهای اسنپ ثبت می گردد، ثبت شکایت مسافر از راننده اسنپ آسان می‌باشد و تنها کافی است که مسافر کد سفر خود را به اپراتور مربوطه اعلام نماید تا جزئیات سفر مورد بررسی قرار گیرد.

اپراتور پرونده رسیدگی به شکایت کاربر را همراه تاریخچه سفر ایجاد می کند. پرونده در نهایت به بخش بازرسی انتقال می‌یابد. این موضوع توسط این بخش مورد بررسی قرار می گیرد تا صحت و سقم ماجرا ثابت شود. در این شرایط راننده دیگر قادر به همکاری با مجموعه اسنپ نخواهد بود. اگر راننده دچار تخلف شده باشد حساب کاربری راننده برای همیشه غیر فعال می شود.

پس از طرح شکایت توسط مسافر، دبیر کمیته انضباطی این شرکت طبق ضوابط مشخص پرونده شکایت را تشکیل می دهد و برای رسیدگی به تخلف ارتکابی وقت مشخص می کند. در صورت لزوم طرفین و اعضا جلسه باید در جلسه رسیدگی حضور یابند. اعضا کمیته به تخلف راننده رسیدگی می کنند و در رابطه با آن تصمیم می گیرند. در صورت مبری بودن راننده از تخلف یا مقصر بودن ایشان طبق آیین نامه با ایشان برخورد می شود.

برای شکایت از تاکسی روش های مختلفی در نظر گرفته شده است ، البته تنها در صورتی می تواند از تاکسی مورد نظر شکایت کند که کد تاکسی یا شماره پلاک آن را داشته باشید.

دلایل موجه برای طرح شکایت مسافر از راننده اسنپ

به دلایل مختلف، ممکن است مسافر از عملکرد راننده اسنپ ناراضی شود و تصمیم به ثبت شکایت و اعتراض بگیرد. از جمله مهم‌ترین دلایل شکایت مسافران از رانندگان اسنپ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

رفتار نامناسب و بی‌احترامی: استفاده از الفاظ ناشایست یا برخورد غیرحرفه‌ای از سوی راننده می‌تواند دلیل اصلی نارضایتی و شکایت باشد.

رانندگی خطرناک و بی‌دقت: اگر راننده با بی‌ملاحظگی یا سرعت غیرمجاز رانندگی کند و باعث به خطر افتادن جان مسافر و سایر خودروها شود.

نبود یا عدم استفاده از سیستم تهویه: عدم وجود تهویه مناسب یا منع مسافر از استفاده از آن نیز می‌تواند یکی از دلایل شکایت باشد.

نقض حریم خصوصی مسافر: اگر راننده در طول مسیر بدون اجازه، شخص دیگری را سوار کند یا حریم خصوصی مسافر را به هر طریقی نقض کند.

این موارد از مهم‌ترین دلایلی هستند که مسافران ممکن است برای شکایت از راننده اسنپ اقدام کنند.

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.