اپل درحال آمادهسازی مدل جدیدی به نام آیفون 17 ایر است که قرار است در کنار سایر مدلهای سری آیفون 17 در سپتامبر 2025 (شهریور 1404) معرفی شود. گزارشها حاکی از آن است که این گوشی کمتر از 6 میلیمتر ضخامت دارد، که میتواند نگرانیهایی درباره عملکرد باتری ایجاد کند. اما اطلاعات جدید نشان میدهد که اپل قصد دارد از باتریهای سیلیکون-کربن استفاده کند که این مشکل را برطرف خواهد کرد.
بر اساس گزارشهای جدید، آیفون 17 ایر و حتی مدل تاشوی آیفون که سال آینده میلادی عرضه خواهد شد، احتمالا به باتریهای سیلیکون-کربن مجهز میشوند. این فناوری، چگالی انرژی بالاتری نسبت به باتریهای لیتیوم-یونی سنتی دارد، به این معنی که بدون افزایش اندازه باتری، ظرفیت بیشتری ارائه میدهد. برندهایی مانند شیائومی، آنر، اوپو و وان پلاس از این فناوری استفاده کردهاند و نتایج مثبتی در افزایش عمر باتری به دست آوردهاند.
برای مثال، گوشی شیائومی 15 که اخیرا در چین معرفی شد، دارای باتری 5400 میلیآمپری است، درحالیکه باتری مدل قبلی آن، شیائومی 14، تنها 4610 میلیآمپر ظرفیت داشت. این نشان میدهد که فناوری سیلیکون-کربن میتواند تأثیر قابل توجهی بر ظرفیت و عملکرد باتری داشته باشد.
از آنجایی که آیفون 17 ایر دارای تنها یک دوربین در پشت خواهد بود، فضای بیشتری برای افزایش اندازه باتری در اختیار دارد. در نتیجه، احتمال دارد که این مدل باتری مشابه آیفون 16 (3561 میلیآمپر) یا حتی آیفون 16e (4005 میلیآمپر) داشته باشد. هرچند هنوز جزئیات نهایی تأیید نشدهاند، اما انتظار میرود که در آینده اطلاعات بیشتری درباره باتری آیفون 17 ایر منتشر شود. با این فناوری جدید، اپل میتواند یک گوشی فوق باریک را بدون فداکردن عملکرد باتری روانه بازار کند.
اگر این فناوری در آیفون 17 ایر پیادهسازی شود، اپل میتواند نگرانیهای مربوط به شارژدهی باتری را برطرف کرده و تجربهای بهینه را در کنار طراحی ظریف و سبک خود ارائه دهد. با نزدیکشدن به زمان معرفی، باید دید که این نوآوریها چگونه در عملکرد واقعی گوشی تأثیر خواهند داشت.