فورد یکی از مدیران باسابقهی صنعت فناوری و خدمات دیجیتال را برای هدایت بخش خدمات دیجیتال خود استخدام کرده است. مایک آراگون، که قبلاً بهعنوان مدیرعامل دستگاه تمرینی Mirror در شرکت لولولمون فعالیت داشت، اکنون بهعنوان رئیس بخش خدمات یکپارچه در فورد مشغولبهکار شده است.
به گزارش زومیت، طبق اعلام فورد آراگون وظیفه دارد مجموعهی کاملی از خدمات و تجربههای دیجیتال را در بخشهای مختلف شرکت توسعه دهد و بازاریابی آنها را بر عهده بگیرد. این بخشها شامل Ford Pro (ویژهی کسبوکارها و ناوگان حملونقل)، Ford Blue (خودروهای بنزینی و هیبریدی) و Ford Model e (خودروهای برقی) میشوند. فورد اعلام کرد که درحالحاضر بیشاز ۸۰۰ هزار اشتراک پولی برای سرویسهایی مثل BlueCruise (سیستم رانندگی خودکار بدوننیاز به دست) و نرمافزار مدیریت ناوگان دارد.
جیم فارلی، مدیرعامل فورد در بیانیهای اعلام کرد که آراگون به رشد خدمات یکپارچهی این شرکت کمک خواهد کرد. او همچنین از سوابق موفق آراگون در توسعهی اکوسیستمهای دیجیتال ارزشمند برای شرکتهای سختافزاری مطرح یاد کرد. از جمله تجربیات آراگون میتوان به هدایت شبکهی پلیاستیشن و مدیریت تیمهای محتوایی توییچ اشاره کرد.
آراگون جایگزین پیتر استرن، معاون سابق واحد خدمات اپل شده است. استرن نقش کلیدی در توسعهی سرویسهای اشتراکی اپل نظیر Apple TV ،Fitness Plus ،News Plus و دیگر سرویسهای پولی این شرکت داشت. فارلی هنگام جذب استرن در سال ۲۰۲۳ اعلام کرده بود که بزرگترین تحول صنعت خودرو ورود به خدمات دیجیتال و اشتراکهای پولی است.
این مدل درآمدزایی اکنون به منبع مالی کلیدی برای شرکتهایی مانند اپل تبدیل شده است. استرن اکنون در نقش مدیرعامل پلتون فعالیت دارد؛ شرکتی که دوچرخههای هوشمند خود را همراه با اشتراک پولی ارائه میکند.