عصر ایران - پرفروش ترین محصول شرکت فولکس واگن در سال 2024 نه یک خودرو، بلکه یک خوراکی بود. سوسیس های برند کاری ورست (Currywurst) فولکس واگن فروش بیشتری نسبت به برندهای وسایل نقلیه این شرکت داشتند. در همین راستا، این خوراکی به سطح فروش بی سابقه 8.5 میلیون عدد رسید.
کاری ورست فولکس واگن برند جدیدی نیست، بلکه از سال 1973 وجود داشته است. این سوسیس خوشمزه که در ابتدا برای تغذیه کارگران کارخانه ولفسبورگ تولید شد، اکنون مظهر میراث غذایی آلمان است.
سوسیس های کاری ورست طبق یک دستور پخت مخفی تولید می شوند و شماره رسمی فولکس واگن (199 398 500 A) دارند. این خوراکی هزاران نفر از نیروی کار فولکس واگن در کارخانه های این شرکت در آلمان را تغذیه می کند و همچنین در سوپرمارکت ها و استادیوم فوتبال ولفسبورگ به فروش می رسد.
کاری ورست - سوسیس برش خورده که با سس گوجه فرنگی پوشانده شده و به آن پودر کاری و گاهی پاپریکا اضافه می شود - یکی از غذاهای مورد علاقه آلمان است. فروش این برند فولکس واگن در سال گذشته میلادی برابر با 8.5 میلیون عدد بود که نسبت به سال 2023، 200 هزار عدد افزایش داشته است.
از نظر محبوبیت، سوسیس های کاری ورست در آلمان را می توان با صبحانه انگلیسی یا هات داگ در آمریکا مقایسه کرد. در حالی که توسط یک شرکت خودروسازی تولید می شود، این برند همچنان شاهد افزایش محبوبیت خود است و نسخه جدیدتر آن به سبک هات داگ به افزایش فروش کلی کمک کرده است.
در حالی که فروش سوسیس با برند کاری ورست به شدت افزایش یافت، هسته اصلی تجارت فولکس واگن، یعنی تولید خودرو، سال چالش برانگیزی را پشت سر گذاشت.
گزارش درآمد فولکس واگن در سال 2024 نشان داد که فروش خودروها 3 درصد کاهش یافته و سود خالص شرکت نیز 30 درصد افت داشته است. افزایش هزینه ها و کاهش تقاضا باعث شد این خودروساز با کاهش حداکثر 35,000 شغل تا سال 2030 و تعطیلی کارخانه آلمان به منظور بهبود وضعیت مالی خود موافقت کند.
فولکس واگن در مجموع 9.03 میلیون وسیله نقلیه شامل همه برندهای خود از جمله آئودی، سئات و اشکودا را در سال 2024 به فروش رساند. به طور خاص، میزان فروش وسایل نقلیه با برند فولکس واگن 5.2 میلیون دستگاه بود که بسیار کمتر از فروش سوسیس این شرکت است.