صادق کوشکی، استاد دانشگاه تهران و فعال سیاسی اصولگرا، با انتشار متنی در فضای مجازی با عنوان «چرا آقای نبویان اشتباه میکنند؟» به اظهارات مطرحشده از سوی این نماینده مجلس درباره فشارها برای اجرای قانون عفاف و حجاب واکنش نشان داد.
به گزارش خبرآنلاین، او در این زمینه نوشت: استدلال آقای نبویان (نماینده تهران) به صورت خلاصه این است که، چون اجرای قانون حجاب و عفاف موجب دو قطبی میشود و به امنیت ملی آسیب وارد میکند پس به خاطر حفظ اصل نظام باید اجرای این قانون متوقف شود.
مشکل استدلال ایشان این است که چند پیش فرض غلط را مبنا قرار داده است:
چه کسی ثابت کرده اجرای این قانون دوقطبی میسازد؟ دبیرخانه شورای فلان؟ پزشکیان؟
پیش فرض مذکور صرفا یک ادعاست! اگر کسی ادعا کند در شرایط فعلی اقتصادی، گرفتن مالیات از کسبه جزء موجب آشوب و دوقطبی میشود شما میپذیرید و حکم به تعطیل قوانین مالیاتی میدهید؟
اگر جناب آقای نبویان قانون عفاف و حجاب را خوانده بودند متوجه میشدند که این قانون آن قدر ملایم و بدون سخت گیری است که درصد قلیلی از افراد بی حجابی با آن مخالفت خواهند کرد و به هیچ روی موجب مشکل در جامعه نمیشود!
اشتباه دیگر آقای نبویان آن است که هر گونه "دو قطبی" را موجب آسیب به امنیت کشور میدانند. آیا مخالفت قاطع رهبر انقلاب با مذاکره با آمریکا جامعه را دو قطبی نکرده است؟ آیا این دوقطبی سازی اشتباه است و به امنیت ملی آسیب میزند؟ به نظر جناب آقای نبویان رهبر انقلاب باید برای پیشگیری از دوقطبی شدن جامعه، تسلیم نظر کاملا غلط پزشکیان و حامیانش در خصوص لزوم مذاکره با آمریکا میشدند؟
شعام هیچ مصوبهای درباره قانون حجاب نداشته و تقلیل شورا به دبیرخانه آن، از نظر حقوقی مشکل جدی دارد! آیا تشخیص دبیرخانه میتواند موجب تعطیلی احکام الهی شود؟ مگر اختیار تعطیلی موقت احکام با ولی فقیه نیست؟ آیا رهبر انقلاب این اختیار خود را به دبیرخانه شورای فلان تفویض کردهاند؟
مشکل دیگر جناب آقای نبویان این است که متوجه اصل ماجرا نیستند و سر مصداق بحث میکنند. ایراد اصلی تعطیلی قانون حجاب به خاطر لجبازی پزشکیان این است که دیکتاتوری و استبداد را در پوشش پرهیز از دوقطبی سازی و حفظ امنیت ملی بازمی گرداند و نظام ج. ا. ا هم اسلامیت و هم جمهوریت خود را از دست میدهد! وقتی در ج. ا. ا حکم خدا و قانون مصوب مجلس به خاطر لجاجت یک فرد تعطیل شود آن وقت دیگر چیزی به نام جمهوری اسلامی باقی نمیماند!
اگر این اتفاق یک بار رخ دهد یعنی منبعد هر رئیسجمهوری میتواند با استناد به اقدام پزشکیان، مانع ابلاغ و اجرای هر قانونی شود و این بدعت بدتر از به توپ بستن مجلس و جمهوریت نظام ج. ا. ا است. در حقیقت پزشکیان با این حرکت قوه مقننه را تحقیر و جایگاه آن را تقلیل داده است! قبول این اقدام خطرناک و غلط، منجر به تبدیل قوه مقننه جمهوری اسلامی به مجلس شورای عصر پهلوی خواهد شد. به فرمایش حضرت امام در نظام ج. ا. ا مجلس باید در راس امور باشد نه زیر دست قوه مجریه و رئیسجمهور!
جناب آقای نبویان نمیدانند که حضرت امام به صراحت فرمودهاند: اگر یک مسئول ج. ا با قانون مصوب مجلس که ریشه در اسلام دارد مخالفت کند مفسد فی الارض است؟! این سخن را همان امامی فرمودهاند که حفظ نظام را از اوجب واجبات میدانند. آیا آقای نبویان در برخورد با اندیشه امام قائل به "نومن به بعض و نکفر به بعض" است؟
از کسی مانند آقای نبویان توقع نمیرود در این شرایط اسیر بازیهای رسانهای حاکم به فضای مجازی شده و از مسلمات اندیشه سیاسی حضرت امام و خلف صالح ایشان غفلت کنند!
آقای نبویان عزیز!
نظر شما درباره عبارت"عطّل مِن احکام کتابک" در دعای عهد چیست؟ واقعا چه کسانی و با چه توجیهاتی اجرای احکام خدا در عصر غیبت را تعطیل میکنند؟
لطفا در این ایام شهرالله دقایقی بیاندیشید! نکند خدای نکرده شما هم ناخواسته در تعطیلی احکام الهی شریک شده باشید!