جنگنده بدون موشک از روسیه خریده‌ایم!

خبرگزاری مهر یکشنبه 01 فروردین 1400 - 12:21
نخست وزیر ارمنستان سرانجام پس از مدتها بحران داخلی و کشمکش با رئیس ستاد مشترک این کشور، موضوع خرید جنگنده‌های روسی بدون موشک را تایید کرد.
جنگنده بدون موشک از روسیه خریده‌ایم!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان موضوع خرید جنگنده‌های سوخویی ۳۰ بدون موشک‌های ویژه استفاده در این جنگنده از روسیه را تایید کرد. به گفته وی، این جنگنده‌ها در ماه مه سال ۲۰۲۰ و چند ماه پیش از بحران قره باغ از روسیه خریداری شده‌اند.

بر اساس این گزارش، پاشینیان طی سخنانی گفت: بله، ما این جنگنده‌ها را خریداری کرده‌ایم که در ماه مه ۲۰۲۰ به دست ما رسیدند. بله، ما زمان کافی برای خرید موشک‌های این جنگنده را پیش از جنگ (قره باغ) نداشتیم. آیا می‌پرسید چرا جنگنده بدن موشک خریداری کرده‌ایم؟ چرا کشوری با قدمت ۲۶ سال (ارمنستان) هنوز نباید جنگنده‌ای داشته باشد؟

این در حالیست که «هاکوبیان»، رئیس ستاد مشترک ارتش ارمنستان، در ماه نوامبر با تمسخر این اقدام پاشینیان، اعلام کرده بود که موشک‌های این جنگنده در اختیار روسیه بوده و مسکو استفاده از آنها در کشوری به جز خود را ممنوع اعلام کرده است؛ موضوعی که منجر به اختلاف شدید میان «هاکوبیان» و نخست وزیر ارمنستان و نهایتاً شکل گیری بحران داخلی جدید در این کشور شد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.