عصر ایران - در دهه 1930، جهان با اشتیاق به دنبال سرعت و آیرودینامیک بود. هواپیماها در حال شکستن رکوردهای جدید بودند و ایده سادهسازی در همه چیز، از قطارها گرفته تا توسترها، نفوذ پیدا کرد. خودروها نیز از این قاعده مستثنی نبودند. در سال 1935، پژو دیدگاه آیرودینامیک خود را از آینده با پژو 402 به نمایش گذاشت.
با چراغهای مخفی، جلوپنجره آبشاری شیبدار و پروفیل قطرهای، پژو 402 به نظر میرسید که توسط خود باد شکل گرفته است. همانند کرایسلر ایرفلو، اما با لمس منحصر به فرد اروپایی، 402 یک مجسمه متحرک آرت دکو بود.
زیر کاپوت، یک موتور 2.0 لیتری چهار سیلندر، سیستم تعلیق جلوی مستقل و گیربکس سه سرعته همگامسازی شده قرار داشت. اهرم دنده نصب شده روی داشبورد و نیمکت جلوی سه نفره راحت، حس مدرن و جادار بودن را به سرنشینان القا میکرد.
پژو 402 فقط به ظاهر محدود نمیشد؛ بلکه یکی از پیشرفتهترین خودروهای زمان خود بود. پژو با الهام از هوانوردی، یکی از شناخته شدهترین خودروهای فرانسوی پیش از جنگ را خلق کرد. خودرویی که برای سرعت، راحتی و زیبایی بیزمان ساخته شده بود.
طراحی آیرودینامیک منحصربهفرد
چراغهای مخفی و جلوپنجره آبشاری
موتور 2.0 لیتری چهار سیلندر
سیستم تعلیق جلوی مستقل
گیربکس سه سرعته همگامسازی شده
طراحی داخلی مدرن و جادار
الهام گرفته از طراحی هواپیما
پژو ۴۰۲ خودرویی است که در سالهای ۱۹۳۵ تا ۱۹۴۲ تولید شدهاست. طراحی آن خودروهای موتور جلو-محور عقب بوده طول آن در حالت طبیعی ۴٬۸۵۰ میلیمتر (۱۹۰٫۹ اینچ) و عرض آن در حالت طبیعی .۱٬۶۴۰ میلیمتر (۶۴٫۶ اینچ) است.
این خودرو، نمادی از طراحی آرت دکو و پیشرفتهای فنی در صنعت خودروسازی دهه 1930 است.