سجاد نوروزی مدیر سینما آزادی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، گفت: در اکران نوروزی سینما، فیلمهای اجتماعی و تاریخی هم اندازه فیلمهای طنز طرفدار داشتند.
وی با اشاره به استقبال خوب مردم از فیلمهای موسی کلیم الله و رها، افزود: سینمای ایران بعد از تجربه کرونا به یک چرخه درآمدی اختصاصی دست یافته بود و تنها یک دسته از فیلمها روی ریل درآمد در حرکت بودند. اما تجربه نمایشهای چند ماه اخیر نشان میدهد که خوشبختانه آثار غیر کمدی هم در اولویتهای انتخاب تماشاگران قرار دارد و این گونه سینما هم در حال درآمدزایی است.
این مدیر سینما درباره تاثیر افزایش قیمت بلیت سینما بر استقبال مردم، اظهار داشت: هنوز هم سینما ارزانترین تفریح در کشور است؛ افزایش قیمت بلیت نسبی بوده و خیلی بر میزان استقبال تاثیر نگذاشته است.
گفتنی است بر اساس آمار، فیلم «دایناسور» به کارگردانی مسعود اطیابی و تهیهکنندگی محمد شایسته با ۳۴۹،۲۲۵ مخاطب و فروش ۳۳۲،۸۳۳،۴۲۰،۰۰۰ ریال در رتبه نخست اکران نوروزی قرار گرفته است. همچنین فیلمهای «کوکتل مولوتوف» به کارگردانی حسین امیری دوماری و تهیهکنندگی محمد کمالیپور با ۱۷۵،۳۰۵ مخاطب و فروش ۱۷۲،۲۸۵،۳۰۰،۰۰۰ریال، «موسی کلیمالله» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا و تهیهکنندگی سید محمود رضوی با ۱۶۸،۸۹۱ مخاطب و فروش ۱۵۳،۲۴۹،۹۹۰،۰۰۰ ریال در رتبههای بعدی اکران نوروزی قرار دارند.