به گزارش "ورزش سه"، فروش حق نامگذاری ورزشگاهها به یکی از روشهای رایج و سودآور برای باشگاههای فوتبال (و حتی دیگر ورزشها) در سراسر جهان تبدیل شده است. از اروپا تا ایالات متحده آمریکا، این شیوه به طور فزایندهای توسط باشگاهها برای کسب درآمد بیشتر استفاده میشود. در اروپا این روند به یک مسیر عادی تبدیل شده است.
از شرکتهای بیمه گرفته تا خطوط هوایی و حتی شرکتهای غذایی، بسیاری از شرکتهای چندملیتی حاضرند دهها میلیون یورو پرداخت کنند تا نام آنها بر روی ورزشگاهها گذاشته شود.
وقتی این همکاریها برای دههها ادامه پیدا میکند، نام ورزشگاه با برند اسپانسر یکی میشود، مانند امارات (Emirates) یا سیگنال ایدونا پارک (Signal Iduna Park). در برخی موارد دیگر، مثل الدترافورد یا سانتیاگو برنابئو، تغییر نام با مخالفت بیشتری همراه است.
در پایین فهرستی از ۱۰ ورزشگاهی تهیه شده است که قرارداد فروش نام آنها، بیشترین سود مالی را برای باشگاههای مربوطه داشته است: