اینستاگرام در رقابت با تیک‌تاک روی بهبود قابلیت جستجوی محتواها کار می‌کند

دیجیاتو چهارشنبه 20 فروردین 1404 - 15:31
اینستاگرام به‌دنبال بهبود قابلیت جستجو برای رقابت با تیک‌تاک و جذب کاربران بیشتر است. The post اینستاگرام در رقابت با تیک‌تاک روی بهبود قابلیت جستجوی محتواها کار می‌کند appeared first on دیجیاتو.

اینستاگرام می‌کوشد بهبود قابل‌توجهی در قابلیت جستجوی خود ایجاد کند تا بتواند در رقابت با تیک‌تاک، توجه کاربران نسل زد را جلب کند. طبق گفته «آدام موسری»، رئیس اینستاگرام، بخش جستجو، به‌ویژه در جستجوی محتوا، نیاز به بهبود زیادی دارد.

براساس گزارش «Techcrunch»، درحالی‌که اینستاگرام در جستجوی حساب‌ها خوب عمل می‌کند، جستجوی محتوا هنوز نتواسته انتظارات کاربران را برآورده کند. موسری اشاره کرده تیم مسئول بهبود جستجو تقویت شده و قصد دارد در ماه‌های آینده این ویژگی را ارتقا دهد.

جستجوی اینستاگرام برای خالقان محتوا

این تغییرات علاوه‌بر بهبود جستجو برای کاربران، به خالقان محتوا نیز کمک می‌کند پست‌های آنها بیش از 24 یا 48 ساعت اول انتشار دیده شوند. این ویژگی به اینستاگرام کمک می‌کند رقابت بهتری با تیک‌تاک و دیگر پلتفرم‌ها داشته باشد، جایی که محتوا می‌تواند به‌مرور بازدید بیشتری کسب کند. این امکان برای خالقان محتوا فراهم می‌شود که محتوای خود را مدت طولانی‌تری در معرض دید قرار دهند و از مزایای بیشتری برای جذب مخاطب بهره‌مند شوند.

جستجوی اینستاگرام

همچنین این تغییرات به رشد طولانی‌مدت تعاملات و دنبال‌کنندگان کمک خواهد کرد؛ به‌این‌ترتیب، اینستاگرام می‌تواند تجربه کاربری بهتری ارائه دهد که هم برای کاربران عادی هم برای خالقان محتوا مفید خواهد بود.

اینستاگرام همچنین به‌دنبال بهبود قابلیت جستجوی پیشنهادی در بخش کامنت‌هاست، مشابه این ویژگی در تیک‌تاک نیز دیده شده است. گاهی محتوای اصلی نه در ویدیوها بلکه در کامنت‌ها ارائه می‌شود و یافتن این محتواها اهمیت دارد.

جستجوی اینستاگرام

به‌ نظر می‌رسد اینستاگرام دارد گام‌های مهمی برای بهبود تجربه جستجو برمی‌دارد. با تقویت تیم جستجو و معرفی ویژگی‌های جدید، این شبکه اجتماعی می‌تواند در رقابت با تیک‌تاک و سایر پلتفرم‌ها، جایگاه بهتری پیدا کند. این تغییرات نه‌فقط برای کاربران بلکه برای خالقان محتوا نیز مفید خواهد بود؛ زیرا می‌توانند محتوای خود را مؤثرتر در اختیار مخاطبان قرار دهند.

منبع خبر "دیجیاتو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.