این شرکت در یک پست وبلاگی اعلام کرد ویژگی جدید تحلیل عکس در AI Mode با کمک قابلیتهای چندوجهی گوگل لنز ارائه شده است. AI Mode میتواند کل صحنه در یک عکس از جمله اینکه اشیا چگونه به یکدیگر مرتبط هستند، همچنین جنس، رنگ، شکل و تنظیمات آنها را درک کند. AI Mode با استفاده از روشی به نام query fan-out چند سوال درباره عکس و اشیای درون آن میپرسد و اطلاعات دقیق بیشتری درمقایسه با جستوجوی معمولی گوگل برای کاربر فراهم میکند. به عنوان مثال هنگامی که کاربر عکسی از یک قفسه کتاب میگیرد و این جمله را جستوجو میکند «اگر از این کتابها لذت ببرم، چه کتابهای مشابهی با ریت بالا وجود دارد؟»، AI Mode هرکتاب را شناسایی و در مرحله بعد فهرستی از کتابهای پیشنهادی با لینکهایی برای اطلاعات بیشتر یا خرید آنها ارائه میکند.
AI Mode اجازه میدهد کاربر سوالات بیشتری بپرسد و جستوجو را دقیقتر کند و مثلا بپرسد: من به دنبال خواندن یک مطلب کوتاه هستم. کدامیک از محتواهای توصیه شده کوتاهتر است؟ گوگل در بیانیه خود اعلام کرد AI Mode را برای میلیونها کاربری که در سرویس Labs ثبتنام کردهاند، ارائه میکند. این سرویس ویژگیها و محصولات آزمایشی را نمایش میدهد. AI Mode پیش از این فقط برای کاربران Google One AI Premium قابل دسترسی بود. این ویژگی که ماه گذشته ارائه شد برای رقابت با سرویسهای محبوب مشابه مانند جستوجوی چت جیپیتی شرکت اوپنایآی ارائه شده است.