عصر ایران - در اواخر دهه 80 میلادی، برندهای لوکس برای جدی گرفته شدن در بخش خودروهای پریمیوم، به یک پرچمدار شایسته نیاز داشتند. برای آئودی، آن خودرو V8 بود—مدلی که راه را برای A8 امروزی هموار کرد و به تثبیت جایگاه آئودی به عنوان رقیبی واقعی برای مرسدس بنز و BMW کمک کرد.
آئودی V8 که بر پایه آئودی 200 ساخته شده بود، صرفاً یک مدل ارتقا یافته از آئودی 100 نبود. در زیر کاپوت آن، یک موتور 3.6 لیتری تمام آلیاژی V8 با فناوری چهار سوپاپ در هر سیلندر و دو میل بادامک در هر بانک قرار داشت—اولین سدان لوکس مدرن آئودی با موتور V8.
زیبایی های طراحی مینیمال این محصول چنان هوشمندانه و جذاب است که همین امروز هم بیننده برای لحظاتی اسیر مهمانی خطوط و زوایای آن می شود.
انتخابهای گیربکس بسته به بازار متفاوت بود: گیربکس 5 سرعته دستی برای کسانی که خواهان حس اسپرتتری بودند و گیربکس 4 سرعته اتوماتیک با کنترل الکترونیکی برای رانندگی راحت و بیدردسر.
آئودی V8 فراتر از یک موتور بزرگ بود—این خودرو یک لیموزین پالایش شده و با طراحی ظریف بود که پایههای صعود آئودی به دنیای خودروهای اجرایی را بنا نهاد.