اپل در سه‌ماهه اول 2025 بزرگ‌ترین فروشنده موبایل جهان شد

دیجیاتو سه شنبه 26 فروردین 1404 - 12:32
عرضه آیفون 16e کمک زیادی به رشد فروش گوشی‌های اپل کرد. The post اپل در سه‌ماهه اول 2025 بزرگ‌ترین فروشنده موبایل جهان شد appeared first on دیجیاتو.

اپل توانست سه‌ماهه اول سال 2025 جایگاه نخست بازار جهانی گوشی‌های هوشمند را از آن خود کند؛ موفقیتی که عمدتاً به‌لطف تقاضای بالا برای مدل آیفون 16e و تمرکز بیشتر بر بازارهای نوظهور به‌ دست آمد. این نخستین‌باری است که اپل در سه‌ماهه اول سال صدرنشین می‌شود.

طبق گزارش جدید «Counterpoint Research»، اپل با کسب 19 درصد سهم بازار جهانی گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه اول 2025، موفق شد از سامسونگ با سهم 18 درصدی پیشی بگیرد. درحالی‌که فروش این شرکت در بازارهای اصلی مانند آمریکا، اروپا و چین یا ثابت بوده یا کاهش داشته است.

رشد اپل در بازار جهانی گوشی هوشمند

رشد قابل‌توجه اپل در کشورهایی چون ژاپن، هند، جنوب‌شرق آسیا، خاورمیانه و آفریقا، نقشی کلیدی در این موفقیت ایفا کرده است. اپل با عرضه مدل اقتصادی‌تر آیفون 16e و تمرکز بر خدمات بومی، حضور خود را در این مناطق گسترش داده است.

بازار جهانی گوشی‌های هوشمند نیز در سه‌ماهه نخست امسال 3 درصد رشد کرده که بخشی از آن به‌دلیل یارانه‌های دولتی در چین و بهبود شرایط اقتصادی در آمریکای لاتین و آسیا-اقیانوسیه بوده است. عرضه گوشی‌هایی چون گلکسی S25 و آیفون 16e به این روند صعودی کمک کرده‌اند.

آیفون 16e

با‌وجود این موفقیت، تحلیلگران نسبت به ادامه‌ این روند خوشبین نیستند. افزایش تنش‌های تجاری، بی‌ثباتی اقتصادی و بازگشت تعرفه‌های ترامپ می‌توانند بر تقاضای مصرف‌کنندگان تأثیر منفی بگذارند. پیش‌بینی می‌شود مجموع فروش گوشی‌ها در سال 2025 نسبت به سال گذشته کمی کاهش یابد.

رقابت سامسونگ و اپل در بازار جهانی گوشی هوشمند

در این بین، سامسونگ با تأخیر در عرضه S25 شروع ضعیفی داشت اما ماه مارس با فروش قوی مدل‌های پرچم‌دار و میان‌رده وضعیت خود را بهبود بخشید. برندهایی چون شیائومی، ویوو و اوپو نیز بین 5 برند برتر قرار گرفتند و ویوو با رشد در چین یک پله صعود کرد. هواوی همچنان در چین پیشتاز مانده و موتورولا و آنر نیز در بازار جهانی رشد کرده است.

آیفون 16e

موفقیت اپل در سه‌ماهه اول 2025 نقطه عطف مهمی است که نشان می‌دهد آینده رشد این برند نه در بازارهای سنتی، بلکه در بازارهای نوظهور نهفته است اما فشارهای اقتصادی و سیاسی ممکن است موانعی جدی در مسیر آن ایجاد کنند. نوآوری در تولید محصول، زمان‌بندی عرضه و استراتژی منطقه‌ای، عناصر کلیدی موفقیت بعدی اپل خواهند بود.

منبع خبر "دیجیاتو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.