اولین مسابقه زنده میان اسپرم‌ها در جهان هفته آینده با بیش از ۱۰۰۰ تماشاگر برگزار می‌شود

دیجیاتو سه شنبه 26 فروردین 1404 - 17:16
هدف از این برنامه افزایش آگاهی درباره کاهش باروری مردان اعلام شده است. The post اولین مسابقه زنده میان اسپرم‌ها در جهان هفته آینده با بیش از ۱۰۰۰ تماشاگر برگزار می‌شود appeared first on دیجیاتو.

استارتاپی در آمریکا قرار است ۵ اردیبهشت (۲۵ آوریل) در «هالیوود پالادیوم» لس‌آنجلس مسابقه‌ای یک‌میلیون دلاری روی صحنه ببرد اما این مسابقه قرار نیست میان 2 بوکسور برگزار شود، بلکه اولین مسابقه اسپرم‌ها در جهان است که زنده و با حضور بیش از هزار تماشاگر برگزار می‌شود.

به گزارش نشریه دیلی‌میل، اسپرم‌ها قرار است در مسیر مسابقه میکروسکوپی روبه‌روی یکدیگر قرار بگیرند تا سریع‌ترین اسپرم مشخص شود. هرکدام از این اسپرم‌ها ۰.۰۵ میلی‌متر طول دارند. این مسابقه تاکنون تعداد قابل‌توجهی تماشاگر را جلب کرده و شرط‌بندی هم شده است.

این اولین مسابقه زنده اسپرم‌ها در جهان است

این مسابقه را استارتاپی به نام Sperm Racing برگزار می‌کند. این استارتاپ مسیر مسابقه را به‌گونه‌ای طراحی کرده که شبیه سیستم تولیدمثل است. بینندگان و تماشاگران می‌توانند حرکت اسپرم را از طریق دوربین‌های با وضوح‌ بالا تماشا کنند. برنده این مسابقه اولین اسپرمی است که بتواند از خط پایان عبور کند.

اسپرم ها

برگزاری چنین مسابقه‌ای بسیاری را شگفت‌زده خواهد کرد اما برگزارکنندگان می‌گویند پیام مهمی پشت این رویداد است؛ کاهش باروری. «اریک ژو»، از بنیان‌گذاران استارتاپ Sperm Racing، دراین‌باره می‌گوید: «مسابقه اسپرم‌ّها فقط شوخی نیست یا ایده وایرالی که اینترنت به آن بخندد؛ چیزی بسیار بزرگ‌تر است.»

به گفته اریک ژو، دلیل برگزاری چنین رویدادی افزایش آگاهی درباره کاهش قدرت باروری مردان است. این موضوع بی‌سروصدا درحال افزایش است و هیچ‌کسی درباره آن صحبت نمی‌کند. استارتاپ Sperm Racing تاکنون موفق شده یک‌میلیون دلار برای این مسابقه سرمایه جمع‌آوری کند.

براساس اعلام برگزارکنندگان، این مسابقه شامل 2 اسپرم رقیب و یک خط پایان میکروسکوپی خواهد بود و در مسافتی ۲۰ سانتی‌متری برگزار می‌شود. اسپرم‌ها با سرعت متوسط ۵ میلی‌متر در دقیقه شنا می‌کنند.

همچنین مثل بازی‌های فوتبال، این رویداد نیز به‌صورت زنده و با آمار، تابلوهای امتیازات و تکرارهای سریع پخش می‌شود.

منبع خبر "دیجیاتو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.