کلاهبرداری ۲ میلیارد ریالی از شهروند بازنشسته تبریزی در قالب خدمات درمانی و بیمه

عصر ایران چهارشنبه 27 فروردین 1404 - 12:11
برای جلوگیری از این نوع کلاهبرداری ها، شهروندان به پیامک‌ها و تماس‌هایی با هر عنوان از جمله واریزی حق بیمه و یا برنده شدن جایزه اعتنایی نکنند و به هیچ عنوان اطلاعات مهم حساب‌ بانکی و سایراطلاعات شخصی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.
رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی از کلاهبرداری دو میلیارد ریالی از شهروند بازنشسته در قالب خدمات درمانی و بیمه خبر داد.
 
به گزارش ایسنا، سرهنگ اکبر محمدجعفری با اعلام این خبر گفت: در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد فردی ناشناس با برقراری تماس با شاکی اعلام کرده که از طرف بیمه و خدمات درمانی مراجعه کرده و فرد بازنشسته برای دریافت هزینه‌های درمانی خود باید یکسری اقدامات را از طریق تلفن همراه انجام دهد، در این حین پس از جلب اعتماد فرد، توسط کلاهبردار و با اخذ اطلاعات مورد نیاز طی ترفندهایی در بازه‌های زمانی مختلف از حساب بانکی فرد بازنشسته مبلغ دو میلیارد ریال برداشت صورت می‌گیرد.
 
وی افزود: با تلاش و پیگیری‌های دقیق و اقدام به موقع کارشناسان پلیس فتا، مبلغ برداشت شده طی اقداماتی رهگیری و پس از هماهنگی با مراجع قضائی به حساب فرد قربانی عودت داده شد و پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا ارسال شد.
 
به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، وی با توصیه‌ای به شهروندان گفت: برای جلوگیری از این نوع کلاهبرداری‌ها، شهروندان به پیامک‌ها و تماس‌هایی با هر عنوان از جمله واریزی حق بیمه و یا برنده شدن جایزه اعتنایی نکنند و به هیچ عنوان اطلاعات مهم حساب‌ بانکی و سایراطلاعات شخصی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند و در صورت مشکل با ۰۹۶۳۸۰ شماره پلیس فتا تماس بگیرند.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.