مدل‌های رسانه‌ای و تبلیغی کلاسیک دیگر جواب‌ نمی‌دهد

خبرگزاری مهر پنج شنبه 28 فروردین 1404 - 19:12
قم- دانشیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه تهران با تاکید بر این که مدل‌های رسانه‌ای و تبلیغی کلاسیک دیگر جواب نمی‌دهد، افزود: باید متناسب با اقتضائات، تمهیدات جدید اندیشید.

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالحسین کلانتری معاون سابق فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در حاشیه بازدید از خبرگزاری اهل‌بیت (ع) با بیان اینکه تغییر و تحولات در عرصه رسانه سریع است، تاکید کرد: تحولات در عرصه رسانه چه در حوزه مخاطب، چه در حوزه فناوری و چه در حوزه آرایش نیروی انسانی، سریع و جدی است و دیگر تحول در خبرگزاری‌ها، یک عنصر عرضی نیست، بلکه ذاتی است و مدیران خبرگزاری‌ها روزانه باید از خود بپرسند که چه چیزی را تغییر بدهند. تغییرات در این عرصه، تمام نمی‌شود، بلکه به محض تمام شدن یک تغییر، تغییر دیگری از راه می‌رسد و مدل‌های دیگری از خبر و خبررسانی و تولید خبر و ساختار سازمانی خبرگزاری‌ها، مطرح می‌شود.

وی روند خبررسانی در عصر کنونی را متفاوت از گذشته دانست و تصریح کرد: این حجم عظیم مصرف خبر از سوی انسان امروز، این عرصه را تبدیل به هیولایی کرده است که سیری‌ناپذیر و تمام‌نشدنی است و باید سرعت تولیدات خبری به صورت مستمر، بیشتر شود. استفاده از فناوری‌های جدید در عرصه خبر، یک جاهایی کار را تسهیل می‌کند، اما تبعات و ملاحظاتی دارد.

دانشیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه مدل‌های رسانه‌ای و تبلیغی کلاسیک دیگر جواب نمی‌دهد، افزود: این مدل‌ها بسیار کمرنگ و ضعیف شده و باید متناسب با اقتضائات، تمهیدات جدید را اندیشید و افق‌های پیشرو و سیستم‌ها و روندها را بازآرایی کرد.

وی تاکید کرد: خبرگزاری‌ها نیازمند واحد تحقیق و توسعه هستند که مدام به پژوهش بپردازد و ارزیابی‌های سریعی داشته باشد تا ببیند تحولات رخ داده چیست و متناسب با آن تحولات به صورت مرتب، خبرگزاری را دگرگون کند و تغییر بدهد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.