لوکس‌ترین ماشین ژاپن که در بین جوان‌ها طرفدار ندارد

عصر ایران یکشنبه 31 فروردین 1404 - 01:06
میانگین سنی خریداران خودرو لکسوس با بی‌ام‌و و مرسدس بنز تفاوت معناداری دارد. جدیدترین آمار نشان می‌دهند مشتری‌های این سه شرکت به‌طور متوسط ۵۷٫۶ و ۵۴٫۳ و ۵۵٫۷ سال سن دارند.

خودروسازان به مشتریان جوان خود و اعلام آمارشان علاقه‌ی شدیدی دارند؛ به‌گونه‌ای که شرکت‌ دوج می‌گوید بیشترین مشتری‌های جوان را در صنعت خودروسازی دارد و فراری هم بیان می‌کند که ۴۰ درصد از مشتریانش زیر ۴۰ سال دارند.

به گزارش  زومیت، میانگین سنی خریداران خودرو لکسوس با بی‌ام‌و و مرسدس بنز تفاوت معناداری دارد. جدیدترین آمار نشان می‌دهند مشتری‌های این سه شرکت به‌طور متوسط ۵۷٫۶ و ۵۴٫۳ و ۵۵٫۷ سال سن دارند.

 گزارش‌های جمع‌آوری‌شده از اکتبر ۲۰۲۴ تا ژانویه‌ی ۲۰۲۵ (مهر تا بهمن ۱۴۰۳) می‌گویند که میانگین سنی خریداران خودروهای لوکس ۵۴ سال است. درحالی‌که تقریباً ۶۵ درصد از مشتری‌های بی‌ام‌و بیش از ۱۵۰٬۰۰۰ دلار درآمد دارند، نزدیک به ۴۷ درصد از مشتریان لکسوس زیر ۱۵۰٬۰۰۰ دلار دریافت می‌کنند.

ناگفته نماند که سن همه‌چیز نیست و به‌لطف همین مشتری‌های مسن‌تر لکسوس، فروش این شرکت در سه‌ماهه‌ی اول سال میلادی جاری ۵٫۸ درصد افزایش یافته است تا شاهد بهترین سه‌ماهه‌ی اول تاریخ ژاپنی‌ها باشیم. ۲۰۲۴ هم بهترین سال از نظر فروش برای لکسوس بود.

اگرچه فقط ۴۰٫۶ درصد از خریداران ماشین‌های لوکس را زنان تشکیل می‌دهند، در ماه‌های اخیر تعداد زنانی که خودروی لکسوس خریده‌اند (۵۰٫۴ درصد) بیشتر از مردان بوده است. در سوی دیگر، بیش از ۶۱ درصد خریداران بی‌ام‌و مرد هستند.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.