ورود دیوان محاسبات به ماجرای بندر شهید رجایی/دستگاه های نظارتی پاسخگو باشید

تابناک سه شنبه 02 اردیبهشت 1404 - 12:36
به دنبال شائبه های ایجاد شده درمورد فعالیت شرکت زرین الماس خلیج فارس و دخالت مشکوک و معنادار راه آهن استان هرمزگان به این مساله، دیوان محاسبات واکنش نشان داد و به این مسئله ورود کرد.

به دنبال مشکلات پیش آمده در اسکله شهید رجایی بندرعباس و فعالیت شرکت زرین الماس خلیج فارس ایرانیان روی این اسکله و شائبه داشتن منافع برای  علیرضا نصیری، سرپرست اداره کل راه آهن استان هرمزگان، پرونده وارد ابعاد جدیدی شده است و در نهایت با ورود دیوان محاسبات استان هرمزگان به این مساله احتمال می رود که تکلیف این اسکله مشخص شود. 

به گزارش سرویس اقتصادی تابناک، ماجرا از آنجا آغاز شد که جمعه هشتم فروردین ماه سال جاری به شرکت زرین الماس خلیج فارس ایرانیان اعلام شد که در صورتی که سکو را تحویل ندهند، با حکم قضایی این شرکت را تحویل می گیرند و همین اتفاق هم افتاد اما آنچه در این میان اهمیت دارد  این است که شرکت زرین الماس خلیج فارس ایرانیان چه منافع یا ارتباطی با سرپرست اداره کل راه آهن استان هرمزگان دارد که این مساله به فوریت و به این جدیت پیگیری می شود؟

پیش تر تابناک در گزارشی با عنوان «ماجرایی عجیب در بندر شهید رجایی/گرای غلط به دستگاه قضا؟» به احتمال تخلفات و زد و بندهای مشکوک دراین زمینه پرداخت.

در ادامه و به گفته منابع آگاه، شرکت زرین الماس خلیج فارس ایرانیان همچنان به کار خود برروی سکو ادامه داده و راه آهن نیز کماکان به دخالت اداره امور این شرکت ادامه داده تا آنکه دیوان محاسبات استان هرمزگان به این مساله ورود می کند و در نهایت دیدگاه این نهاد نظارتی بر این است که این وظیفه به عهده سازمان بنادر است نه سازمانی دیگر. 

لازم به یادآوری است که براساس بندهای ۵ و ماده ۳ آیین نامه سازمان بنادر و کشتیرانی وظیفه اداره امور تخلیه ، بارگیری ، حمل و نقل کالا در محوطه بنادر و  انبارداری در بنادر کشور را برعهده دارد. همچنین دراختیارگرفتن اداره خطوط راه آهن از سوزن ورودی تا سوزن  خروجی به محوطه بندر ، دارا بودن واگن ها و کلودیزل ها ، وسایل مربوط به آن ها و وسایل ضروری دیگر جهت تامین تخلیه و بارگیری کالا برای حمل به انبارهای سرباز و سرپوشیده از دیگر وظایف سازمان بنادر و دریانوردی است. 

بنابراین این سوال مهم پیش می آید که اولا چرا این شرکت همچنان به کار خود ادامه می دهد و ثانیا اینکه چرا راه آهن استان هرمزگان از دخالت های خود دراین امور دست بر نمی دارد؟ به نظر می رسد جای خالی نظارت بیشتر دستگاه های نظارتی از جمله دیوان محاسبات و رسیدگی دقیق تر بیشتر به چشم می خورد. 

منبع خبر "تابناک" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.