اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه ۹۱۶ شورا که به ریاست دکتر مسعود پزشکیان،برگزار شد، تاکید کردند که مصوبات نهایی کنکور نباید تحت فشار جریانهای مختلف دچار دگرگونی شود.
به گزارش شورای عالی انقلاب فرهنگی، دبیر شورا شامگاه سهشنبه در حاشیه این جلسه در جمع خبرنگاران به تشریح جزئیات جلسه شورا پرداخت و گفت: بخش عمدهای از زمان جلسه امروز به بحث و بررسی درباره نقش علم، فناوری، فرهنگی و اجتماعی در راستای تحقق شعار سال با عنوان «سرمایهگذاری برای تولید» اختصاص یافت.
حجتالاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه، ضمن تاکید بر ثبات در مصوبات مربوط به کنکور اعلام کرد: در جلسه امروز مقرر شد که مصوبات نهایی کنکور که پیشتر ابلاغ شده، نباید دستخوش تغییرات جدید شود.
وی افزود: این مصوبات باید به عنوان یک تصمیم قطعی برای سالهای آینده باقی بماند و تحت فشار جریانهای مختلف دچار دگرگونی نشود.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه اظهار کرد: از نظر رئیسجمهور، آنچه در این زمینه بسیار حائز اهمیت است، توجه به اقدامات زیربنایی در مسیر عدالت آموزشی است؛ بهویژه تأمین نیازهای سختافزاری و نرمافزاری مناطق مختلف کشور، بهویژه مناطق محروم، باید در دستور کار قرار گیرد. همچنین اجرای طرحهایی که موجب ارتقای علمی مدارس در سراسر کشور شود، از اولویتها به شمار میرود.
به گفته خسروپناه، رئیسجمهور تاکنون حدود ۳۰ جلسه را شخصاً در حوزه آموزش و فرهنگ برگزار کردهاند تا به بررسی مسائل علمی، فرهنگی، سختافزاری و آموزشی پرداخته شود.
وی با اشاره به موضوعات مطرح شده درباره شعار سال مبنی بر «سرمایهگذاری برای تولید» گفت: در این باره اعضای شورا به بیان دیدگاههای خود پرداختند و ستاد علم و فناوری و ستاد فرهنگی اجتماعی نیز گزارشهایی در این زمینه ارائه کرد.
به گفته وی، بر اساس مصوبات پیشین شورا، موضوع سرمایهگذاری در تولید در قالب اسناد متعددی از جمله سند صنایع دستی، حوزه فرهنگ و ۱۲ مصوبه در حوزه فرهنگی اجتماعی نیز در جلسه امروز شورا مورد بررسی قرار گرفت.
خسروپناه در جمعبندی پایانی با اشاره به تاکید رئیسجمهور بر نقش سه حوزه آموزش و پرورش، آموزش عالی و خانواده در تحقق شعار سال، گفت: باید نقش آموزش و پرورش در تبیین اهمیت تولید و سرمایهگذاری در این حوزه برای دانشآموزان از دوران کودکی و نوجوانی جدی گرفته شود تا درک صحیحی از این مفاهیم داشته باشند.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین به نقش خانواده در تربیت نسلی مولد اشاره کرد و بر لزوم توجه به نیازهای فرهنگی و اجتماعی خانوادهها برای ایفای نقش در تولید تأکید کرد و گفت: در این زمینه، بررسی تأثیر رشتههای تحصیلی، از جمله رشتههایی مرتبط با هوش مصنوعی و مشاغل نوین نیز باید مورد تأکید باشد.