این رنو پنج جدید ۱۴ میلیارد تومان قیمت دارد(+ عکس)

عصر ایران چهارشنبه 03 اردیبهشت 1404 - 13:51
نسخه توربو ۳E رنو پنج که یک ماه پیش معرفی شده بود، قیمت سرسام‌آوری دارد، به‌گونه‌ای که رکورد گران ترین محصول رنو را جابجا می‌کند.

رنو بیشتر به خاطر خودروهای مقرون‌به‌صرفه و ارزان خود شناخته می‌شود، اما همیشه اینطور نبوده است. برای مثال، مگان RS Trophy-R با برچسب قیمت سرسام‌آور ۹۶,۳۰۰ دلار عرضه شد. اکنون، رنو ۵ توربو ۳E با قیمت اولیه ۱۸۰ هزار دلار، رکورد رنو را جابجا کرده است.

این رنو پنج جدید ۱۴ میلیارد تومان قیمت دارد / عکس

به گزارش خبرآنلاین، رنو این عدد را به عنوان قیمت پایه در نظر می‌گیرد و شامل گزینه‌ها، سفارشی‌سازی‌ها و لوازم جانبی نمی‌شود، بنابراین باید انتظار داشته باشیم که هزینه‌های نهایی برای این ابرخودروی کوچک حتی بالاتر هم برود. تنها ۱,۹۸۰ دستگاه با شماره‌گذاری مجزا از رنو ۵ توربو ۳E ساخته خواهد شد. عدد ۱۹۸۰ اشاره‌ای به رنو ۵ توربو سال ۱۹۸۰ (نسخه هومولوگیشن) است. این خودرو در اروپا، خاورمیانه، ژاپن و استرالیا در دسترس خواهد بود.

این رنو پنج جدید ۱۴ میلیارد تومان قیمت دارد / عکس

سفارش دادن این خودرو مطابق فرآیند معمول در نمایندگی نیست. خریداران علاقه‌مند باید یک فرم را در یک وب‌سایت اختصاصی پر کنند، یک نمایندگی را انتخاب کنند و منتظر تماس برای تعیین وقت بازدید از نمایشگاه باشند. پس از آن، از آنها خواسته می‌شود تا فرم رزرو را امضا کنند. رنو توضیح می‌دهد که این رزروهای نمایندگی در واقع به تأمین مالی توسعه خودرو کمک می‌کنند و به عنوان یک مکانیسم پیش‌پرداخت عمل می‌کنند.

این فرآیند تا اوایل سال ۲۰۲۶، زمانی که نمایندگی‌ها ۱۹۸۰ مشتری را اعلام کنند، ادامه می‌یابد. پیکربندی نهایی در نیمه اول سال ۲۰۲۷ تکمیل خواهد شد و تحویل‌ها اواخر همان سال آغاز می‌شود. رنو اعتراف می‌کند که این پروژه بدون مشارکت نمایندگی‌ها از طریق تأمین مالی اولیه امکان‌پذیر نبود.

این رنو پنج جدید ۱۴ میلیارد تومان قیمت دارد / عکس

از نظر فنی، رنو ۵ توربو ۳E قدرت ۵۳۶ اسب بخار و گشتاور خیره‌کننده ۴۸۰۰ نیوتن متر را ارائه می‌دهد. این خودرو در حدود سه ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر در ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت است. نیروی پیشرانه از موتورهای درون چرخ در عقب تأمین می‌شود که توسط یک باتری ۷۰ کیلووات ساعتی تغذیه می‌شوند و برد آن طبق چرخه WLTP حدود ۴۰۰ کیلومتر است.

علیرغم مشخصات وحشیانه، رنو وزن خودرو را در ۱۴۵۰ کیلوگرم نگه داشته که تقریباً مشابه رنو ۵ معمولی با باتری ۵۲ کیلووات ساعتی است. رنو به لطف استفاده فراوان از فیبر کربن و حذف درهای عقب و صندلی‌ها توانسته به این عدد برسد. رنو ۵ توربو ۳E با بدنه عریض همچنین دارای معماری ۸۰۰ ولت است که شارژ سریع ۳۵۰ کیلوواتی را امکان‌پذیر می‌سازد و می‌تواند باتری را در تنها ۱۵ دقیقه از ۱۵ به ۸۰ درصد شارژ کند.

حتی با وجود این قیمت سرسام‌آور، رنو ۵ توربو ۳E باز هم گران‌ترین خودروی جدید نیست که گروه رنو تاکنون فروخته است. این عنوان به آلپاین A۱۱۰ R Ultime =La Bleue تعلق دارد که با قیمت ۳۸۰ هزار دلار، لقب گران‌ترین خودروی تولیدی چهار سیلندر در تاریخ را در اختیار دارد.

منبع: motor۱

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.