سود 2.1 میلیارد تومانی زیرمجموعه آسیاتک از اکران «ببعی قهرمان» و «صبحانه با زرافه‌ها»

دیجیاتو پنج شنبه 04 اردیبهشت 1404 - 13:51
در ادامه صورت‌های مالی رایمون مدیا را بررسی کردیم. The post سود 2.1 میلیارد تومانی زیرمجموعه آسیاتک از اکران «ببعی قهرمان» و «صبحانه با زرافه‌ها» appeared first on دیجیاتو.

شرکت «رایمون مدیا»، زیرمجموعه آسیاتک، در سال گذشته درآمد 9 میلیارد و 275 میلیون تومانی بابت مشارکت در اکران فیلم‌های سینمایی «ببعی قهرمان» و «صبحانه با زرافه‌ها» داشت. رایمون مدیا از این درآمد با عنوان «خدمات اکران سینمایی» یاد کرده که فعالیت جدید این شرکت است و منجر به سود ناخالص 2.1 میلیارد تومانی شده.

طبق صورت‌های مالی حسابرسی شده این شرکت، برای ساخت «صبحانه با زرافه‌ها» حدود  5 میلیارد و 735 میلیون تومان و برای فیلم «ببعی قهرمان» یک میلیارد و 410 میلیون تومان هزینه شده است. به نظر می‌رسد رقم‌های اعلام شده تنها بخشی از هزینه‌های ساخت این دو فیلم باشد که رایمون مدیا طی سال 1402 در آنها مشارکت داشته.

هزینه ساخت صبحانه با زرافه‌ها و ببعی قهرمان

در سرفصل دریافتنی‌های این گزارش نیز آمده است که رایمون مدیا باید حدود 8 میلیارد تومان از «مصطفی حاجی احمد کاشی» دریافت کند. او تهیه کننده فیلم سینمایی «صبحانه با زرافه‌ها» است.

در صورت‌های مالی منتهی به 30 دی سال 1402 این شرکت، مبلغ 5 میلیارد تومان به عنوان پیش پرداخت سرمایه‌ای برای «فیلم برنامه با زرافه‌ها» در سرفصل دارایی‌های نامشهود ثبت شده بود. در توضیحات بخش پیش پرداخت سرمایه‌ای آمده بود که مبالغ پرداختی برای خرید فیلم، سریال و برنامه در پلتفرم تماشاخونه بوده است.

کاهش فعالیت‌ تماشاخونه در سال مالی 1403

«تماشاخونه»، پلتفرم VOD آسیاتک نیز زیرمجموعه رایمون مدیا به حساب می‌آید. پلتفرمی که به نظر می‌رسد فعالیت قابل توجهی در سال گذشته نداشته است. این را می‌توان از توضیحات سرفصل «درآمد عملیاتی» رایمون مدیا متوجه شد.

درآمد این مجموعه از نمایش تبلیغات و آگهی از 29 میلیارد تومان در سال مالی 1402 به کمتر از 2 میلیارد تومان در سال مالی 1403 رسیده است. علت آن نیز این طور توضیح داده شده: «عدم خرید و تولید سریال و فیلم جدید اختصاصی در پلتفرم تماشاخونه.»

کاهش درآمد تماشاخونه

همچنین در سال گذشته بیش از 2 میلیارد میلیون تومان بابت خرید محتوای غیراختصاصی (دوبله و زیرنویس) هزینه شده است.

زیان انباشته 164 میلیارد تومانی

فعالیت اصلی رایمون مدیا خرید محتوای غیراختصاصی برای پلتفرم تماشاخونه، اقدامات مرتبط به تبلیغات در راستای درآمدزایی و خدمات فضای کار اشتراکی است.

در صورت‌های مالی این شرکت به کمبود تقاضا بابت ارائه خدمت و کاهش نقدینگی اشاره شده است. محدود بودن صنعت ارائه خدمات مدیا در کشور به چند شرکت، نبود امکانات و تخصص کافی در صنایع مختلف جهت بهره برداری از امکانات و متخصصین این صنعت و البته عدم حمایت نهادهای دولتی از جمله دلایلی است که رایمون مدیا مسبب این وضعیت دانسته است.

برنامه های توسعه تماشاخونه

با توجه به زیان انباشته 164 میلیارد تومانی این شرکت، مذاکره و عقد قراردادهای استراتژیک با اپراتورهای اینترنتی و همکاری با شرکت‌هایی مثل کافه بازار، ویستا مدیا، یکتانت و البته تولیدکنندگان حرفه‌ای محتوا در دستور کار مدیران رایمون مدیا قرار دارد. این شرکت قصد دارد از نظر اندازه و مقیاس به جایگاه برتری در بازار ایران دست یابد.

منبع خبر "دیجیاتو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.