عصر ایران- آنچه هوندا NSX را واقعاً خاص ساخت، مشارکت اسطورهی فرمول یک، آیرتون سنا، در فرآیند توسعهی آن بود. قهرمان برزیلی که در آن زمان راننده تیم مکلارن-هوندا بود، شخصاً بر توسعهی شاسی NSX نظارت داشت و دقت فرمانپذیری که به ویژگی اصلی این خودرو تبدیل شد را به آن تزریق کرد.
زیر بدنه آلومینیومی سبکوزن NSX، یک پیشرانهی ۳.۰ لیتری V6 با مهندسی دقیق، که در موقعیت میانی-عقب قرار گرفته بود، ۲۷۴ اسب بخار قدرت تولید میکرد؛ قدرتی که در کنار شاسی بینظیر، تجربهی رانندگی فوقالعادهای را ارائه میداد.
نمونهای که تصاویر آن را در مطلب حاضر مشاهده می کنید، یک دستگاه ۱۹۹۷ Honda NSX است که به صورت صفر کیلومتر در فرانسه تحویل داده شده بود. این خودرو با رنگ کمیاب و چشمنواز (Spa Yellow) مشخص شده است؛ رنگی که بر خاص بودن آن میافزاید.
پس از حدود ده سال نگهداری در انبار، این NSX خاص در سال ۲۰۲۳ پس از انجام کارهای گسترده برای آمادهسازی مجدد، دوباره به جادهها بازگشت. مستندات قابل توجهی شامل فاکتورها، جزئیات کامل این تلاشهای بازسازی و احیا را نشان میدهد که ارزش خودرو را دوچندان میکند.
این ۱۹۹۷ Honda NSX خاص با تاریخچه مشخص، رنگ کمیاب، و بازسازی کامل اخیر، اکنون برای فروش موجود است. این خودرو نه تنها یک قطعه کلکسیونی ارزشمند است، بلکه فرصتی برای مالکیت بخشی از تاریخ خودروسازی ژاپن و میراث آیرتون سنا محسوب میشود؛ خودرویی که ذاتاً برای رانندگی ساخته شده است.