بایدن در کنفرانس ویدئویی مقامات اتحادیه اروپا شرکت می کند

صدا و سیما چهارشنبه 04 فروردین 1400 - 04:07
این کنفرانس در حالی برگزار می‌شود که آمریکا و اروپا می‌کوشند روابط دوجانبه را بعد از چهار سال دشوار، ترمیم کنند.
بایدن در کنفرانس ویدئویی مقامات اتحادیه اروپا شرکت می کندبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از خبرگزاری رویترز، یک مقام ارشد اتحادیه اروپا روز سه شنبه گفت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس ویدئویی مقامات اتحادیه اروپا، که روز پنج شنبه برگزار می شود، شرکت خواهد کرد. این کنفرانس در حالی برگزار می‌شود که دو طرف تلاش می‌کنند روابط دوجانبه را بعد از چهار سال دشوار در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ ترمیم کنند. شارل میشل، رئیس شورای اروپا که ریاست این کنفرانس را بر عهده خواهد داشت در پیامی در توئیتر نوشت: «منتظر استقبال از رئیس جمهور آمریکا در نشست شورای اروپا در هفته جاری هستیم.»

وی افزود:« من رئیس جمهور آمریکا را برای شرکت در نشست ویدئویی مقامات اتحادیه اروپا، دعوت کرده ام تا وی دیدگاه‌های خود را درباره همکاری آینده ما ارایه کند.» مقامات اتحادیه اروپا در این کنفرانس ویدئویی درباره واکسن کرونا، روسیه، ترکیه، و سیاستگذاری صنعتی سخن خواهند گفت. این نشست در روز‌های پنج شنبه و جمعه برگزار خواهد شد. یک سخنگوی اتحادیه اروپا گفت انتظار می‌رود بایدن راس ساعت ۱۹ و ۴۵ دقیقه به وقت جهانی در این کنفرانس شرکت کند.
 
خبرگزاری رویترز گزارش داد در مدت چهار سال دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ، که روابط بین اتحادیه اروپا و آمریکا به خاطر خروج غیرمنتظره آمریکا از توافق اقلیمی پاریس و برجام، اعمال تعرفه بر واردات کالا از اتحادیه اروپا و خروج از برخی نهاد‌هایی که ایالات متحده طی چند دهه گذشته حامی آن بود، به سردی گرائید، ولی اکنون جو بایدن قصد دارد در اجلاس ویدئویی رهبران اتحادیه اروپا شرکت کند.
 

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.