«به خاک افتاده» رمانی درباره حادثه یازده سپتامبر

خبرگزاری برنا چهارشنبه 04 فروردین 1400 - 06:12
«به خاک افتاده» نام رمانی اثر نوسیندهٔ معاصر آمریکایی دان دلیلو است. این کتاب توسط محمد صادق رئیسی به فارسی ترجمه شده است. اولین نشر آن در ۱۵ می ۲۰۰۷ توسط اسکریبنر بود.
«به خاک افتاده» رمانی درباره حادثه یازده سپتامبر

به گزارش برنا، حادثه یازده سپتامبر تأثیر عمیقی بر جامعه آمریکا و دیگر کشورها گذاشته است، بی­ تردید چنین واقعه‌ای منبع الهام آثار بسیاری شده است. دلیلو اما با نگاهی کاملاً متفاوت از دیگران توانسته دنیای تازه‌تری از این واقعه و اثرات جانکاه آن را به نمایش بگذارد. ما در این رمان تنها رویداد این حادثه را نمی­بینیم بلکه جهانی پر از کشمکش و درهم ریخته و پر هرج و مرج را می­بینیم که بر انسان امروزی می­ گذرد. حادثه ­ای که حتی بر رابطه انسان‌ها اثر گذاشته است و آن ها را در مسیری چندسویه قرار داده است.

«به خاک افتاده»، رمانی آمریکایی است که با زبانی ساده و روان و اتفاقات جالب و هیجان‌انگیز نگاشته شده است. در داستان می‌خوانیم: «دیگر فقط خیابان نبود بلکه یک جهان بود، زمان و مکان خاکستر بر خاک افتاده و یک شب صمیمی. او داشت از توی خرده‌سنگ‌ها و گل‌ولای به سمت شمال قدم می‌زد. عده‌ای از مردم حوله‌هایی به صورت‌هایشان گرفته بودند و عده‌ای ژاکت‌هایشان را انداخته بودند روی سرشان و می‌دویدند. همه آن‌ها دستمال‌هایی را چپانده بودند توی دهانشان. کفش‌هایشان را گرفته بودند دستشان، زنی توی هر دو دستش کفشی داشت و به‌سوی مردم می‌دوید».

رمان «به خاک افتاده» برنده جایزه کتاب سال نیویورک تایمز در سال 2007، برنده جایزه IMPAC 2009 است که در سال 2007 پرفروش‌ترین رمان شد.

بخش‌هایی از کتاب:

دیگر فقط خیابان نبود بلکه یک جهان بود، زمان و مکان خاکستر بر خاک افتاده و یک شب صمیمی. او داشت از توی خرده‌سنگ‌ها و گل‌ولای به سمت شمال قدم می‌زد. عده‌ای از مردم حوله‌هایی به صورت‌هایشان گرفته بودند و عده‌ای ژاکت‌هایشان را انداخته بودند روی سرشان و می‌دویدند. همه آن‌ها دستمال‌هایی را چپانده بودند توی دهانشان. کفش‌هایشان را گرفته بودند دستشان، زنی توی هر دو دستش کفشی داشت و به‌سوی مردم می‌دوید.

منبع خبر "خبرگزاری برنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.