افزایش آمار مبتلایان به کرونا در جمهوری چک

صدا و سیما چهارشنبه 04 فروردین 1400 - 06:37
وزارت بهداشت جمهوری چک اعلام کرد آمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور بار دیگر به شدت افزایش یافته است

افزایش آمار مبتلایان به کرونا در جمهوری چکبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از وین، وزارت بهداشت جمهوری چک روز سه شنبه اعلام کرد آمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور بار دیگر به شدت افزایش یافته است و تا پایان فوریه حدود ۱۴۰۰ تن از بیماران برای دومین بار به این ویروس مبتلا شده اند.
وزارت بهداشت چک اعلام کرد، میانگین سن کسانی که برای دومین بار به ویروس کرونا مبتلا شده اند ۴۲سال است.
براساس این تحقیقات، فاصله زمانی میان ابتلای اول و دوم؛ بطور متوسط ۱۴۲ روز بوده است.
وزارت بهداشت چک به همه کسانی که به این ویروس مبتلا شده اند توصیه کرد با فاصله زمانی مناسب از ابتلای خود به کرونا؛ واکسن بزنند.
پس از آنکه جمهوری چک موفق شده بود در بهار سال ۲۰۲۰ میلادی (یک سال پیش) موج اول را بسرعت کنترل کند؛ اکنون با افزایش جهشی موج دوم کرونا روبرو شده است.
در این کشور با جمعیت بیش از ۱۰میلیون نفر؛ تاکنون ۲۵ هزار نفر جان باخته اند. براساس جمعیت سرانه جمهوری چک؛ این کشور با بیشترین آمار فوتی کرونا در جهان روبرو بوده است. از شروع همه گیری کرونا تا به امروز ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده اند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.