طرح اشرف غنی برای آینده افغانستان

صدا و سیما چهارشنبه 04 فروردین 1400 - 15:12
براساس گزارش‌ها رئیس جمهور افغانستان با رد طرح آمریکا برای نظام سیاسی آینده این کشور، طرح جدیدی را ارائه می‌کند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از کابل، اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان هنوز هم بر تصمیم خود مبنی بر واگذاری قدرت فقط از طریق انتخابات ریاست جمهوری به جانشین خود استوار است.

پس از اینکه چند هفته قبل، مقامات آمریکایی طرح تشکیل دولت انتقالی را با خود به کابل آوردند این طرح با مخالفت‌های دولت افغانستان همراه شد با این حال این طرح قرار است تا چند هفته آینده در استانبول به بحث گذاشته شود نشستی که از آن به عنوان یکی از نشست‌های مهم برای پایان جنگ در افغانستان یاد می‌شود.
در کابل از روز گذشته منابع دولت افغانستان گفته اند اشرف غنی می‌خواهد در این نشست، طرح برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری را تا شش ماه آینده در برابر طرح آمریکا ارائه ‌کند.
از سوی دیگر طالبان نیز گفته است که طرح کاهش خشونت در مدت نود روز را به آمریکا سپرده است، اما آمریکایی‌ها هنوز در این زمینه پاسخ نداده اند.
طرح‌ها و نشست‌ها برای آینده افغانستان در حالی است که براساس توافقنامه آمریکا با طالبان در دوحه، همه نظامیان آمریکایی و ناتو باید تا کمتر از دو ماه دیگر از افغانستان خارج شوند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.