بیل مکانیکی حین تخریب جنگل های مریوان متوقف شد

ایرنا پنج شنبه 05 فروردین 1400 - 08:34
سنندج - ایرنا - رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان گفت: ماموران یگان حفاظت این اداره یک دستگاه بیل مکانیکی حین تخریب جنگل و اراضی ملی این شهرستان را متوقف کردند.
بیل مکانیکی حین تخریب جنگل های مریوان متوقف شد

آزاد نامداری روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در ادامه گشت زنی نوروزی نیروهای یگان حفاظت از منابع طبیعی از عرصه های ملی و جنگل های سطح شهرستان مریوان، تخریب اراضی ملی و جنگل در اطراف بهشت مصطفی این شهرستان مشاهده شد.

وی افزود: عملیات تخریب جنگل ها و اراضی ملی توسط یکدستگاه بیل مکانیکی که به صورت غیرقانونی و بدون مجوز انجام می شد بلافاصله متوقف و میزان تخریب صورت گرفته مستندسازی و مختصات برداری شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان با بیان اینکه پرونده این تخلف بعد از طی مراحل اداری به مراجع قضایی ارسال می شود، تاکید کرد: با تخریب کنندگان اراضی ملی و جنگل ها به شدت برخورد قانونی می شود و مجازات سنگینی در انتظار متخلفان است.

وی از قلع و قمع یک تاکستان نیز خبر داد و گفت:‌ نیروهای یگان حفاظت از منابع طبیعی در ادامه گشت زنی های خود تخریب اراضی ملی و تبدیل آن به تاکستان در اراضی ملی روستای بالک بخش مرکزی را مشاهده کردند.

نامداری افزود: متخلف یا متخلفان اقدام به تخریب چهار هزار متر مربع از اراضی ملی این منطقه را کرده و آن را تبدیل به تاکستان کرده بودند که بعد از مختصات برداری و مستندسازی موهای کاشته شده قلع و قمع شده و آنها را به اداره منابع طبیعی حمل کردند.

وی اضافه کرد: تحقیقات برای شناسایی عامل یا عاملان این تخریب ادامه دارد و در صورت شناسایی پرونده تخلف آن تشکیل و جهت برخورد قانونی به مراجع قضایی ارسال می شود.

از مساحت ۲ میلیون و ۹۳۷ هزار هکتاری استان کردستان، بیش از ۶۰ درصد آن شامل یک میلیون و ۵۸۷ هزار هکتار را مراتع و جنگل تشکیل می‌دهد.

از مجموع ۱۹۳ هزار هکتار از اراضی ملی شهرستان مریوان ۹۷ هزار هکتار آن را جنگل و ۹۶ هزار هکتار مراتع را تشکیل می‌دهد.

شهرستان مرزی مریوان با ۱۵۳ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۲۰ کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.