ساخت مجموعه اقامتگاه سنتی در امیریه ۸۰ شغل ایجاد می‌کند

ایرنا پنج شنبه 05 فروردین 1400 - 12:54
سمنان- ایرنا- شهردار امیریه گفت: ساخت بزرگترین مجموعه اقامتی و پذیرایی سنتی به عنوان رفع یکی از کمبودهای منطقه در مجتمع خدماتی رفاهی امیریه با ایجاد ۸۰ شغل همراه است.
ساخت مجموعه اقامتگاه سنتی در امیریه ۸۰ شغل ایجاد می‌کند

محمد عوض آبادیان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: ساخت این مجموعه اقامتی در مرحله طراحی توسط مشاوران است که طی ۲ ماه آینده پس از اعلام طرح نهایی، عملیات ساخت آن آغاز می‌شود. 

وی ادامه داد: برای این مجموعه پنج هزار مترمربع درنظر گرفته شده است که با کاربری اقامتی و پذیرایی از نوع سنتی در مجتمع خدماتی و رفاهی امیریه ایجاد می‌شود. 

عوض آبادیان اظهار داشت: شهرداری امیریه تلاش دارد ساخت این مجموعه اقامتی را با مشارکت بخش خصوصی انجام دهد. 

وی اضافه کرد: در این مجموعه تعداد ۸۰ شغل مستقیم ایجاد می‌شود که با توجه به وجود زمین، امکانات و ظرفیت خوب منطقه، می‌توان از این مجموعه به بهترین شرایط بهره برد. 

عوض آبادیان تصریح کرد: در بودجه سال آینده شهرداری به این منظور اعتبار اختصاصی لحاظ نشده است اما می‌توان از بودجه در نظر گرفته شده برای تکمیل مجتمع خدماتی و رفاهی، ساخت مجموعه اقامتی را دنبال کرد.

شهردار امیریه گفت: وجود کاروانسرای سپهسالار، عمارت دختر ناصرالدین شاه قاجار، قلعه تاریخی و بافت کهن و قدیمی امیریه و همچنین قدمت هفت هزار ساله دامغان و وجود آثار باستانی و تاریخی بی شمار در منطقه، وجود این اقامتگاه را دوچندان می‌کند.

به گزارش ایرنا، شهر امیریه در ۲۵ کیلومتری غرب شهر دامغان و در ۹۰ کیلومتری شرق مرکز استان سمنان قرار دارد. 

شهر امیریه با سه هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت در رتبه ۱۹ جمعیتی استان سمنان قرار دارد و بالاترین سرانه شهروندی استان متعلق به شهرداری امیریه است.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.