مقام روس: غرب از ترس رویارویی نظامی، جنگ روانی راه انداخته است

ایرنا پنج شنبه 05 فروردین 1400 - 15:27
مسکو- ایرنا- مشاور وزیر دفاع روسیه گفت: غرب تحت رهبری ایالات متحده آمریکا به دلیل ترس از رویارویی نظامی با کشور ما، جنگ ترکیبی خبری و اطلاعاتی علیه مسکو را به راه انداخته است.
مقام روس: غرب از ترس رویارویی نظامی، جنگ روانی راه انداخته است

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های روسی، «آندره ایلنیتسکی» روز پنجشنبه افزود: مسکو قادر است با سلاح های هسته ای و ارتش مدرن خود صدمات غیر قابل جبرانی به آنها وارد کند. از این رو کشورهای غربی از رویارویی مستقیم نظامی با روسیه اجتناب می کنند؛ بنابر این احتمال چنین درگیری در ۱۰ سال آینده منتفی است.»

مشاور وزیر دفاع روسیه خاطرنشان کرد: به این دلیل، غرب تحت رهبری ایالات متحده آمریکا جنگ ترکیبی خبری و اطلاعاتی علیه روسیه به راه انداخته است.»

ایلنیتسکی گفت: "همه اینها منجر به ظهور نوع جدیدی از جنگ می شود؛ اگر در جنگهای کلاسیک هدف نابودی نیروی انسانی دشمن و در جنگهای سایبری مدرن، از بین بردن زیرساخت های دشمن در نظر است، هدف جنگ جدید نابودی خودآگاهی و  تغییر بنیان ذهنی- تمدنی جامعه دشمن است. من این نوع جنگ را جنگ روانی می نامم."

مشاور وزیر دفاع روسیه اقدامات اولویت دار برای مقابله با این جنگ روانی را برقراری حاکمیت ملی بر اینترنت، آموزش کادرها در زمینه های نظامی و کشوری برای مقابله اطلاعاتی با اقدامات طرف مقابل، به روزکردن سیاست نسبت به جوانان و از سرگیری گفت وگوی فعال و گسترده با اکثریت محافظه کار عنوان کرد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه پیش از این اظهار کرده بود که یک کارزار اطلاعاتی هدفمند علیه دستاوردهای روسیه در خارج کشور انجام می شود.

وی افزود: روسیه با سیاستی پایدار و تهاجمی روبرو است که هدف آن ایجاد اختلال در توسعه کشور و ایجاد مشکلات در سرتاسر کشور است.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.