تندباد به بخش‌های مختلف چهارمحال و بختیاری خسارت زد

ایرنا پنج شنبه 05 فروردین 1400 - 15:34
شهرکرد- ایرنا- سرپرست اداره‌کل مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: وزش باد شدید و تندباد از چهارشنبه شب تاکنون خسارت‌هایی را به بخش‌های مختلف در این استان وارد کرد.
تندباد به بخش‌های مختلف چهارمحال و بختیاری خسارت زد

خسرو کیانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: به‌ دنبال وزش شدید تندباد، تعدادی از تابلوهای راهنمایی و رانندگی در جاده‌ها، چراغ‌های راهنمایی و رانندگی در شهرها و تورهای پرورش ماهی در قفس کارون۴ دچار آسیب شد.
وی افزود: این تندباد همچنین به نمای برخی ساختمان‌ها که نظارت‌های فنی را رعایت نکرده‌اند، مانند نماهای کامپوزیت آسیب وارد کرد.
کیانی تصریح کرد: با توجه به شدت این تندباد، به‌طور یقین خسارت‌هایی به باغات مانند شکستگی و قطعی درختان وارد شده که جهادکشاورزی تاکنون گزارش آن را اعلام نکرده است.
وی یادآور شد: خسارت‌های تندباد به بخش‌های مختلف استان به‌زودی جمع‌بندی و برآورد مالی آن در روزهای ابتدایی هفته آینده اعلام می‌شود.
به گزارش ایرنا، بیشترین سرعت وزش باد در ۲۴ ساعت گذشته در شهرکرد ۸۶، در بروجن ۷۶، در لردگان ۵۸، در کوهرنگ ۸۶، در اردل ۷۵، در فارسان ۱۰۴، در فرخ‌شهر شهرستان شهرکرد ۸۳، در سامان ۱۰۱، در بن ۱۰۸، در شلمزار مرکز شهرستان کیار ۹۰، در بلداجی شهرستان بروجن ۸۶، در ایلبگی شهرستان سامان ۱۲۲، در سورشجان شهرستان شهرکرد ۸۳، در دوآب‌صمصامی شهرستان کوهرنگ ۷۹ و در مال‌خلیفه شهرستان لردگان ۴۰ کیلومتر بر ساعت بوده است.
اداره‌کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری توصیه کرد، مردم در این مدت از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، صعود به ارتفاعات و کوهنوردی خودداری و شیلات‌داران نسبت به تنظیم آب ورودی استخرهای پرورش ماهی اقدام کنند.
 

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.