بازداشت ده‌ها فلسطینی در حمله صهیونیست‌ها به کرانه باختری

صدا و سیما جمعه 06 فروردین 1400 - 16:11
 چندین شهروند فلسطینی نیز در حمله نظامیان رژیم اشغالگر به کرانه باختری زخمی شدند.

به گزارش سرویس بین الملل­ ­­خبرگزاری صدا و سیما به نقل از تلویزیون الاخباریه سوریه؛ ده‌ها فلسطینی در حمله صهیونیست‌ها به کرانه باختری زخمی و شماری از آنان بازداشت شدند.

 چندین شهروند فلسطینی در پی حمله نظامیان رژیم اشغالگر اسرائیل به مناطق متعددی در کرانه باختری زخمی و عده‌ای از آنان بر اثر استنشاق گاز‌های سمی و اشک آور دچار حالت خفگی شدند. همچنین نظامیان رژیم صهیونیستی ده‌ها فلسطینی را بازداشت کردند.
خبرنگار شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه در گزارشی گفت: تجاوز‌های مکرر نظامیان رژیم اشغالگر اسرائیل ضد ملت فلسطین ادامه دارد به طوری که تعدادی از فلسطینیان بر اثر حمله نظامیان صیهونیست با گاز اشک آور دچار حالت خفگی شدند. صهیونیست‌ها در حمله به شهرک سلفیت در کرانه باختری، از گاز اشک آور استفاده کردند. منابع فلسطینی می‌گویند نظامیان رژیم اشغالگر به منطقه قدیمی این شهرک یورش بردند و از گاز‌های سمی و اشک آور علیه فلسطینیان استفاده کردند که به ایجاد حالت خفگی در تعدادی از شهروندان فلسطینی منجر شد.
همچنین نظامیان صهیونیست به شهرک بیرنبله شمال غرب قدس اشغالی حمله کردند. آنان در این حمله از گلوله‌های جنگی ضد فلسطینیان استفاده کردند که به زخمی شدن دو جوان فلسطینی بر اثر اصابت گلوله‌های جنگی منجر شد. همچنین نظامیان صهیونیست به روستا‌ها و شهرک‌هایی در الخلیل، رام الله، بیت لحم و نابلس حمله کردند و وارد منازل فلسطینیان شدند و پس از بازرسی منازل شهروندان فلسطینی, ۲۴ تن از آنان را بازداشت کردند.
از سوی دیگر نظامیان صهیونیست به روستای العراقیب یورش بردند و با لودر و بیل مکانیکی خود، منازل موجود در این روستا را تخریب کردند تا از آغاز سال جاری تاکنون برای چهارمین بار متوالی خانه‌های این روستا را ویران کرده باشند.
در شهر اشغالی قدس نیز ده‌ها صهیونیست شهرک نشین به مسجد الاقصی یورش بردند و با پشتبانی نیرو‌های اشغالگر صهیونیست، حرکات تحریک آمیز داخل مسجد الاقصی انجام دادند.
همچنین نیروی دریایی رژیم اشغالگر اسرائیل بار دیگر با سلاح تیربار صیادان فلسطینی را در سواحل نوار غزه هدف قرار داد تا مانع از صید آنان شود.
این درحالی است که در شرایط محاصره ظالمانه اسرائیل بر نوار غزه، صیادی تنها منبع درآمدی این صیادان به شمار می‌رود.
 

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.