راهپیمایی روز ملی مقاومت در صعده

صدا و سیما جمعه 06 فروردین 1400 - 16:37
تظاهرات گسترده امروز در شهر صعده در شمال یمن در گرامیداشت روز ملی مقاومت و پایداری برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل­ ­­خبرگزاری صدا و سیما به نقل از تلویزیون المسیره ؛  با آغاز هفتمین سال حمله متجاوزان سعودی و متحدانش به یمن، تظاهرات گسترده ای در شهر صعده در شمال یمن در روز ملی مقاومت و پایداری در برابر تجاوزگری و محاصره یمن، برگزار شد.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی ضمن محکوم کردن جنایات متجاوزان، اعلام کردند همان گونه که شش سال مقاومت کردند باز هم به مقاومت ادامه می دهند تا آینده ای روشن برای کشورشان رقم بزنند.
آنها همچنین در حمایت از ارتش و کمیته های مردمی یمن شعار دادند.
دراین راهپیمایی، مردم یمن یکصدا بر تداوم مقاومت تا اخراج کامل متجاوزان از این کشور تاکید کردند  همچنین جنایات رژیم آل سعود و متحدانش در ۶ سال تجاوزگری بشدت محکوم شد.

گفتنی است در ششمین گزارش سالانه وزارت حقوق بشر دولت نجات ملی یمن درباره جنایات کشور‌های ائتلاف متجاوز سعودی آمریکایی علیه این کشور با عنوان «تجاوز، جنایات جنگی و توطئه‌های بین المللی» منتشر شد.

بیش از ۱۷ هزار غیرنظامی از جمله حدود چهار هزار کودک و بیش از دو هزار زن در این حملات به شهادت رسیده‌اند و تعداد زخمی‌ها نیز به بیش از ۲۶ هزار نفر رسیده است. علاوه بر این ده‌ها پل، شبکه‌های آبرسانی و همچنین فرودگاه‌ها و بنادر، مدارس، ایستگاه‌های توزیع سوخت، انبار‌های مواد غذایی و کارخانه‌ها هدف حمله قرار گرفتند.

محاصره شدید و دزدی دریایی از کشتی‌های حامل فرآورده‌های نفتی را که باعث تعطیلی پمپ بنزین‌ها شده باید به فهرت بلند جنایات سعودی‌ها افزود. ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در مبارزات خود توانستند با آزاد کردن منطقه قیفه در البیضاء از دست عناصر القاعده و پیشروی‌های گسترده در مناطق مشرف به مأرب برای آزاد سازی آن، به پیروزی‌های مهمی دست پیدا کنند. این در حالیست که متجاوزان و مزدوران آن‌ها نتوانستند واقعیت‌های میدانی جدیدی را تحمیل کنند و همین امر باعث تقویت موضع مذاکراتی یمنی‌ها شد که توانستند توافقنامه تبادل اسیران را امضا کنند که بر اساس آن ۶۸۱ تن از نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی آزاد شدند.
در ششمین سال تجاوز به یمن، اقدام مهمی برای تحقق صلح عادلانه که متناسب با مقاومت ملت یمن باشد صورت نگرفته است.

 

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.