تمدید یک ماهه محدودیت‌های کرونایی در ایتالیا

صدا و سیما شنبه 07 فروردین 1400 - 20:27
در پی تداوم بحران کرونا در ایتالیا، دولت این کشور از تمدید قریب الوقوع قرنطینه و محدودیت‌های سخت گیرانه برای یک ماه دیگر خبر داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از رم، در پی تداوم بحران کرونا در ایتالیا، دولت این کشور از تمدید قریب الوقوع قرنطینه و محدودیت‌های سخت گیرانه برای یک ماه دیگر خبر داد.

مقامات بهداشتی اعلام کرده اند ظرفیت تخت‌های بیمارستانی به ویژه در بخش مراقبت‌های ویژه در بسیاری از شهر‌ها به علت افزایش بستری شدن بیماران کرونایی تکمیل شده است.
لوئیحی مانیانی، مدیر داخلی بیمارستان آست شهر پاویا گفت: هم اکنون تخت‌های بخش کووید بیمارستان کاملا پر شده و مجبوریم بیماران کرونایی را به بیمارستان‌های دیگری منتقل کنیم. پزشکان و پرستاران در آماده باش کامل هستند.
ماریو دراگی، نخست وزیر ایتالیا در نخستین نشست مطبوعاتی خود که بر اساس شیوه نامه‌های بهداشتی با تعداد کمی از خبرنگاران برگزار شد، وضعیت کرونا را در این کشور وخیم توصیف کرد.
دراگی گفت: وضعیت کرونا در ایتالیا بسیار پیچیده است و ما آن را به صورت روزانه و مستمر رصد می‌کنیم تا بتوانیم بهترین تصمیم‌های مقتضی را در اسرع وقت برای کشور و مردم بگیریم. فقط با تولید واکسن در کشور می‌توانیم از شرایط سخت موجود خارج شویم و به آینده امید داشته باشیم. برای راه اندازی این کار به حداقل سه تا چهار ماه زمان لازم داریم.
دولت ایتالیا پیش بینی کرد برای ۳۳ روز آینده، وضعیت در تمام استان‌ها همچنان به رنگ‌های نارنجی و قرمز باقی خواهد ماند و هیچ منطقه‌ای زرد نمی‌شود.
در حال حاضر دو سوم ایتالیا در قرنطینه و محدودیت‌های شدید کرونایی قرار دارد که بر اساس دستور العمل دولت در سه روز تعطیلی عید پاک یعنی شنبه، یکشنبه و دوشنبه هفته آینده، به قرنطینه سراسری تبدیل خواهد شد.
باصداها:
۱/ لوئیحی مانیانی، مدیر داخلی بیمارستان آست شهر پاویا
۲/ ماریو دراگی، نخست وزیر ایتالیا
ایتالیا: حمید معصومی نژاد

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.